De raad van bestuur en de gemeenteraad hebben in vergadering van 19 december 2022 het kaderreglement voor het gebruik van de voetbalsite in sportpark De Schans vastgesteld voor de periode van 1 januari 2023 t.e.m. 31 december 2025. In artikel 8 van dit reglement werd bepaald dat het directiecomité gemachtigd is om de tarieven voor het gebruik van de voetbalsite van het sportpark De Schans vast te stellen.
Volgende bevoegdheidsgrond en regelgeving is van toepassing:
Bevoegdheidsgrond
Toepasselijke regelgeving
De raad van bestuur en de gemeenteraad hebben in vergadering van 19 december 2022 het kaderreglement m.b.t. de tarieven voor het gebruik van de voetbalsite in sportpark De Schans vastgesteld voor de periode van 1 januari 2023 t.e.m. 31 december 2025. Ingevolge artikel 8 van dit reglement is het directiecomité gemachtigd om de tarieven vast te stellen. De argumentatie tot differentiatie in de tarieven is opgenomen in het kaderreglement van de raad van bestuur. De tarieven zullen ingaan per 1 januari 2023.
Aan het directiecomité wordt gevraagd de tarieven vast te stellen.
De inkomsten werden voorzien in het meerjarenplan van het AGB op volgende budgetsleutel: A-GBB-BEL/0742-00/70505020/AGB/DC/IP-GEEN - Terbeschikkingstelling voetbalinfrastructuur.
Artikel 1: Opheffing
De beslissing van het directiecomité van 30 juni 2020 inzake de vaststelling van de tarieven voor het gebruik van 2 kunstgrasvelden in sportpark De Schans wordt opgeheven met ingang per 1 januari 2023.
Artikel 2: Tarieven voetbalvelden
Het directiecomité van het AGB stelt de tarieven voor het gebruik van de voetbalsite in sportpark De Schans vast voor de periode van 1 januari 2023 t.e.m. 31 december 2025:
Tarief A = Basistarief (100%) voor individuele inwoners en niet-erkende verenigingen Puurs-Sint-Amands;
Tarief B = Basistarief - 25% voor erkende verenigingen, organisaties en buitenschoolse activiteiten van scholen Puurs-Sint-Amands;
Tarief C = Basistarief - 40% voor activiteiten voor jeugd georganiseerd door scholen Puurs-Sint-Amands in het kader van hun leerplan, voor jeugdsport, voor sportactiviteiten voor mensen met een beperking georganiseerd door erkende verenigingen en organisaties Puurs-Sint-Amands en voor sportactiviteiten door personen in het bezit van een European Disability Card;
Tarief D = Basistarief + 50% voor niet-inwoners, verenigingen, organisaties en scholen buiten Puurs-Sint-Amands en (alle) bedrijven;
De prijzen worden, tenzij anders aangeduid, vermeld in euro per gebruiksuur en per voetbalveld. Het maximumtarief per dag is het uurtarief dat moet betaald worden voor 8 uren. De tarieven zijn inclusief BTW.
Naam |
Tarief A = Basistarief |
Tarief B = Basistarief -25% |
Tarief C = Basistarief - 40% |
Tarief D = Basistarief + 50% |
Per voetbalveld |
in euro/u. |
in euro/u. |
in euro/u. |
in euro/u. |
|
10 |
7,5 |
6 |
15 |
|
16 |
12 |
9,6 |
24 |
|
per gebruik 5 |
Per gebruik 3,75 |
Per gebruik 3 |
Per gebruik 7,5 |
|
Per gebruik 0 |
Per gebruik 0 |
Per gebruik 0 |
Per gebruik 0 |
Artikel 3: Tarieven gemeentelijke diensten
Indien op aangeven van de afdeling beleven extra uren worden gepresteerd door gemeentelijk logistiek- of onderhoudspersoneel omdat afspraken niet werden nageleefd, worden deze als volgt gefactureerd:
40 euro per uur en per persoon op weekdagen vóór 22.00u.;
50 euro per uur en per persoon op weekdagen van 22.00u. tot 06.00u.;
60 euro per uur en per persoon op zaterdagen;
80 euro per uur en per persoon op zondagen;
Artikel 4: Overige tarieven
Voor het beschadigen of verlies van een badge of sleutel wordt 50 euro per sleutel of badge aangerekend.
Bij beschadiging van de infrastructuur of materiaal en bij verlies van materiaal wordt de kostprijs of herstellingskost aangerekend.
Artikel 5: Deze beslissing wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen. De bekendmaking van dit reglement wordt aan de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht overeenkomstig artikel 330 van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.