Dienst Aangepast Vervoer

​​​​​​Heb je omwille van een handicap of ernstig beperkte mobiliteit nood aan aangepast vervoer? Doe dan een beroep op de dienst Aangepast Vervoer van Vlotter (Rolkar Rivierenland).

Voorwaarden

De dienst Aangepast Vervoer van Vlotter:

  • vervoert rolstoegebruikers (prioriteit) en mensen die moeilijk of niet gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer of Minder Mobiele Centrale

  • helpt je voor regelmatig transport (bijvoorbeeld woon-werkverkeer, schoolverkeer en vervoer naar een dagcentrum) en occasioneel transport (bijvoorbeeld vervoer naar een vrijetijdsbesteding, de dokter of een ziekenhuis).

Procedure

  • Plaats je aanvraag. Neem contact op via telefoon (03 843 39 12), fax (03 880 81 29) of e-mail (rolkar.rivierenland@vlotter.be).

  • Reserveer je rit minimaal twee werkdagen en maximaal 1 maand vooraf.

  • De dispatching is elke weekdag bereikbaar van 9 uur tot 12 uur en van 13 uur tot 16 uur, behalve op woensdag.

  • Meer info? Check de werkingsnota van Rolkar Rivierenland​.  

Bedrag

Wil je een rit annuleren? Dan rekent Vlotter een administratieve kostprijs aan:

  • Voor ritten die je tot één dag op voorhand annuleert: € 3 per rit

  • ​Voor ritten die je de dag zelf annuleert: € 5 per rit

  • ​Voor ritten die je ter plaatse annuleert: € 10 per rit

Voor elke ritaanvraag rekent Vlotter per gebruiker € 2 instapgeld aan. Vlotter past de tarieven per kilometer aan de gebruiker aan:

  • Voor een rolstoelgebruiker rekent de organisatie € 0.65/km aan. 

  • Voor een niet-rolstoelgebruiker rekent ze € 0.90/km aan. 

  • ​​Bij een lange rit (+50 km) rekent ze de helft van de kilometers extra aan. 

Een mobiele begeleider en je assistentiehond mogen gratis instappen. Voor meer begeleiders rekent Vlotter de kilometers wel aan. 

Aandachtspunten

​We organiseren de dienstverlening in samenwerking met Vlotter. 

Bijkomende informatie

Contactinformatie