Je belastingaangifte invullen

Binnenkort moeten we weer onze belastingaangifte invullen. De FOD Financiën probeert om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo kun je bijvoorbeeld in enkele muisklikken je aangifte online doen óf hulp vragen aan een expert van FOD Financiën tijdens een zitdag in ons gemeentehuis.
Je aangifte via MyMinfin
Vanaf eind april is je (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of je voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).
Hoe krijg je toegang tot je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Ga naar MyMinfin.be.
- Meld je aan via itsme® of via je identiteitskaart, je pincode en een kaartlezer (pincode van de identiteitskaart verloren of vergeten?).
Maak je geen gebruik van MyMinfin (Tax-on-web)?
Dan verstuurt de FOD Financiën de aangiften en de voorstellen van vereenvoudigde aangifte per post in de loop van de maand mei.
Begin juni nog niets ontvangen? Bel dan naar 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Heb je een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen? Als je gegevens juist en volledig zijn, hoef je niets te doen. Iets verzenden of bevestigen is dus niet nodig. Je ontvangt je aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch. Zijn je gegevens onjuist of onvolledig? Dan moet je ze aanpassen via MyMinfin.be of via het papieren antwoordformulier. |
Een vraag?
Heb je een vraag over je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Raadpleeg de website van de FOD Financiën.
- Bel naar het nummer dat op je aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Hulp nodig?
Wil je hulp via de telefoon?
Dat kan enkel op afspraak. De informatie om een afspraak te maken vind je op de bruine envelop van je aangifte. De experts van de FOD Financiën bellen je op het afgesproken tijdstip om samen je aangifte in te vullen.
Wil je hulp in het gemeentehuis?
Medewerkers van de FOD Financiën zullen op dinsdag 27 mei aangiftes invullen tussen 9u en 12u en tussen 13u en 15u. Je kunt enkel langskomen op afspraak. Die boek je via ons algemeen onthaal: 03 203 27 00.
De zitdag gaat door in ons gemeentehuis: Forum 6, 2870 Puurs- Sint-Amands.
Ontvang je documenten rechstreeks in je eBox Maak het jezelf gemakkelijk en ontvang de documenten van de FOD Financiën meteen in je eBox, dat is je digitale en beveiligde 'brievenbus' voor overheidszaken. Activeer je eBox op myebox.be. Je ontvangt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is (vergeet niet om je mailadres in te vullen als je zulke meldingen wilt ontvangen). |